Dårlig oppdatering...

Har ikke blitt særlig mye oppdatering i det siste. Er rett og slett for travelt! Egentlig er det vel egentlig bare jeg som prioriterer andre ting enn bloggen ;)

Tiden går med til jobbing, og i helgene blir det som regel festivaler! Sist helg var det Vikedal Roots Music Festival, var bare inne på lørdagen. Hadde en koselig kveld, med gode venner :) Helgen som var reiste jeg nok en gang inn til Vikedal, denne gangen sto Sommerfestivalen for tur! For inn på fredag og sov der til søndag. En utrolig kjekk helg! Hadde ganske bra vær til og med. Som overnatting bruker vi den fantastiske bussen "Hønå". Det er Tore og noen andre kompiser som eiger bussen. Utrulig greit og ha med på festival!

Gul og svart, med damer både framme, på sidene og bak ;)

Damene er malt av to venninner av meg, Kristine og Christine!

Tok masse kjekke bilder i helgen, men finner ikke kamera mitt... Denne gangen tror jeg ikke det ligger i bussen heller, fant det ikke da vi ryddet på søndag :( Noen som vet om et billig og bra kamera?

Lagde forresten en kjempegod salat idag! Kunne jo ikke ta bilde av den, så stjal et fra google...

1. Først stekte jeg en pakke med salatkylling (Coop), en stor champinjong og to strimler med bacon i olje. Bruk godt med olje, og krydre med sitronpepper.
  2. Når det er ferdig stekt lar du det avkjøle mens du kutter opp ønsket salat. Jeg brukte rollo, hjertesalat, ruccola, isberg, cherrytomat, agurk og paprika.
  3. Bland alt sammen, og lag eventuelt en god dressing til! Jeg brukte cæsar-dressing fra coop.

Dette er nok til ca 2 personer, så nå har jeg frokost i morgen også ;)

Nå stikker jeg til min kjære for å ha et lite Sons of Anarchy-maraton :)

(Har planer om og bake litt denne uken om jeg får tid, så om jeg klarer å skaffe et kamera blir det lagt ut på bloggen!)

Janne

sommarfestival vikedal roots buss salat Sonsofanarchy

Hyttetur

Idag reiser jeg på en liten hyttetur med noen venninner!:) Skal bare sove over til i morgen, pga jobbing... Reiser opp etter jobb idag, gleder meg!

Klarte å glemme kamera i helgen (begynner å bli en vane...) så spørs om det blir noen bilder.

Her er et bilde av meg i helgen:

Sånn så jeg ut på lørdag!

Jeg var nemlig på Vikedal Roots Music Festival. Koselig kveld, med koslige venner :) Gleder meg litt til neste helg, da er planen å tilbringe hele helgen i Vikedal! Sommerfestivalen står for tur ;)

Nå får jeg hoppe i dusjen å gjøre meg klar for jobb.

vikedal roots music festival

Lavkarbo Knekkebrød

Laget Knekkebrød her en dag. De ble ganske gode, men jeg burde ha lagd de litt tynnere. Klarte å svi noen av de også... Men reddet heldigvis mesteparten ;)

Du trenger:

• 100g sesamfrø
  • 25g linfrø
  • 50g malte mandler
  • 1ss fiberhusk
  • 1/4ts salt
  • 2-3dl vann

Sett ovnen på 160 grader.

Kjøpte meg denne kjekke saken for å male mandlene på nille!

Mål opp, og bland alt i en bolle.

Bland inn vann, og la det svelle i 5-10 min. Er den lite smørevillig når du skal ha den over på brett så tilsett litt mer vann.

Jeg brukte en slikkepott til å fordele den ut på brettet. Prøv å få den helt ut til kantene, dette gjorde ikke jeg og da ble de litt for tykke. Rut opp med et pizzahjul eller en kniv. Stek de i midten av ovnen i ca 30-40 min. Følg med underveis!

La de avkjøle på rist. Som dere ser ble noen av mine svidde. Søsteren min kom hjem med jordbær å fløte, så glemte de litt ut... Fort gjort!

Jeg fikk forresten 15 knekkebrød ut av røra, og da er det ca 0,4g karbohydrat i hver! :D

De som ikke ble svidde ble veldig gode, spesielt med kremost, skinke og paprika på!

Middag: Broccoli og bacon-grateng

Har hentet inspirasjon fra dette innlegget.

Broccoli og bacongrateng:

Du trenger:

• Broccoli
  • bacon
  • egg
  • ost
  • fløte
  • krydder

Sett ovnen på 225 grader.

Kutt opp ønsket mengde broccoli og legg de i en ildfast form. Jeg skulle bare lage til meg selv, så jeg tok en liten form og fyllte opp den, ca en halv broccoli.

Kutt opp bacon og stek bitene i godt med olje.

Legg baconbitene oppå broccolien. Visp sammen 3 egg og 3-4 spiseskjeer med fløte (mer om du lager i en større form) og tilsett krydder. jeg brukte salt, pepper og sitronpepper. Hell eggeblandingen over baconet og broccolien.

Dryss over masse ost. Jeg brukte mozarella, men allslags ost kan brukes. Sett formen midt i ovnen og stek den i ca 20 min.

Ferdig! Veldig godt og mettende :)

Sikkert godt med skinke eller pølse i steden for bacon også, om du vil variere litt.

Forandring fryder!

I det siste har jeg fått en del kommentarer fra folk jeg ikke har sett på leeenge om at jeg har blitt så mye tynnere. Det er jo for all del gøy å høre, men selv har jeg følt at selv om vekta går ned så ser jeg helt lik ut. Det har i grunn irritert meg ganske mye, for jeg har til sammen (fra i fjor) gått ned hele 10kg!

Etter at jeg flyttet hjem har jeg gått opp igjen et par kilo, da det ikke var like lett og holde det nye kostholdet i ferien. Veide meg idag, og var sikker på at jeg hadde gått opp enda et par kilo, da de siste helgene ikke akkurat har vært særlig lavkarbo. Har selvsagt prøvd å holde meg mest mulig unna de værste matsortene, men det har blitt en heel del chips og også litt sukker. Gleden var derfor stor da jeg såg at jeg hadde tatt av! Så nå er jeg tilbake på -10kg, der jeg var før jeg flyttet hjem :)

Men tilbake til poenget. Jeg har som sagt ikke sett noen forandring selv. Snakkte om dette med Christina en kveld vi satt i Stavanger, og hun fant ut at dette måtte vi sjekke opp i! Hun er ganske mye flinkere på tekninske ting, så hun mekket sammen et Før-Etter bilde!

Her er resultatet:

Det er jo faktisk forskjell!

Det var dagens motisvasjon for min del vertfall :)

Nå har jeg nettopp laget en deilig lavkarbo-middag. oppskrift kommer senere. Nå skal jeg spise, jobbe noen timer så blir det kanskje grilling hos en venninne :)

Klar for grilling :)

Med mitt nye smykke på <3

Bildet lyger forresten litt når det gjelder brunfargen ;) Er fremdeles ganske likblek...

Shopping med mamma!

Jeg driver jo å øvelseskjører for tiden, så igår tok jeg og mamma turen til Haugesund. Hun skulle møte storesøss Tina på Amanda for å kjøpe noen joggesko. Etter det ble det litt shopping på oss ;)

Her er gårsdagens innkjøp:

Mandelkvern, kjøpt på nille. Nå skal jeg bake knekkebrød!

Sukrinmelis og Fiberhusk. Dette har jeg hatt lyst på lenge, og endelig er det i hus! Planen var egentlig å bestille det billig på nettet, men det tar så fryktelig lang tid... Får gjøre det neste gang.

Nye etterlengtede joggesko! Har ikke kjøpt meg nye siden VGs, så det var på tide. Disse mente Tina var veldig gode, så da stoler vi på henne :) Var visst gelesåler eller noe sånn, som ga veldig god støtdemping. Gode å gå med var de vertfall.(De er forresten på tilbud til 699kr på Coop Obs nå!)

Søt topp fra Sparkjøp, på tilbud til 40kr!

Lett og behagelig sommerskjorte. Fargen er finere i virkeligheten. På tilbud til 50kr hos sparkjøp!

Bukse fra sparkjøp:229kr.

Har aldri pleid å handle på sparkjøp, men må si jeg faktisk ble imponert over utvalget da jeg var der igår! Mye fint, og ikke minst billig. Det kan vi like :)

Nå skal jeg hoppe i dusjen, før grilling hos Svigers står for tur!

Frokost-tips!

Stek baconet i stekeovnen, så blir det ikke så mye søl på kjøkkenet :)

Jeg føler at hver gang jeg steker bacon i stekepanna så er hele kjøkkenet fyllt av fett. Så kom en god venninne av meg med et tips: stek de i stekeovnen! Jeg setter ovnen på 175 grader, og steker de i 5-10 min. Tiden i stekeovnen er litt avhengig av hvor tykke baconskivene er, så følg med underveis. Jeg har de på en vanlig langpanne med bakepapir på.

Lunsjen igår:

Av en eller annen grunn liker jeg mye bedre kokt egg til bacon, enn stekt. Her har jeg hatt litt revet mozarella over baconet rett etter jeg tok de ut av ovnen, kjempegodt! Har også noen cherry-tomater og majones til.

Janne

Middag: Stekt laks med salat og rømme

Stekt laks, salat av ruccola, tomat og litt mais, rømme og en dæsj hvitløksmør på laksen!

Ble en enkel men veldig god middag idag :)

Ungkarsfestivalen i Suldal - 2011

Her er litt bilder fra Ungkarsfestivalen i Suldal forrige helg.

Meg, Tina, Jokke og Christina kjørte opp ilag på torsdag.

Viktig og ta med både sunt og litt mindre sunt!

Viktig å merke at godt, så en ikke tar feil dagen derpå...

Christine tøffet seg med Rosenborg-drakt ;)

Vors i bussen!

Meg og Christina på vandring rundt på campen for å finne kjentfolk og nye morsomme bekjentskaper.

En liten obligatorisk photoshoot på doen...

Alle må få!

Tjelten og Frode leser jenteblader dagen derpå.

Endelig kom Christina og Randi!:)

Tina spiser nugatti rett fra boksen.

Andrè griller kjøttdeig...

Skånevik Bluesfestival 2011

Nettopp kommet hjem fra en fantastisk helg i Skånevik!

Bilde hentet fra facebook-siden til Skånevik Bluesfestival.

Reiste inn tidlig på torsdag ilag med pappa og Evy. Utover dagen kom både flere venner og resten av familien som vi pleier og camp'e med der inne. På kvelden var det Journey konsert! Er egentlig bare fan av en av sangene, nemlig "Don't stop believing", men vi koste oss som bare det. Etter konserten var det nattmat og et lite narch nede i sentrum. på fredag skulle vi jobbe. Det er blitt en tradisjon at vi står i baren en av dagene. Det var meg, Tina og Lilly som sto i baren. Denne kvelden var det ikke særlig mye folk, så vi storkoste oss på jobb også! Alltid gøy å snakke med alle folka der inne. Mye morsomt og se ;) Lørdagen kom også Tore og en gjeng inn med bussen. Dette var uten tvil den beste dagen. Vi drakk og koste oss, og på kvelden var det konsert med Killer Queen, et fantastisk tribute-band! Vi hverken så eller hørte forskjell.

Alt i alt var helgen fantastisk. På lørdagen hadde vi til og med litt sol! Fant ut at dette faktisk var mitt 5te år på Bluesen. Det blir garantert ikke det siste!

Fant noen snasne solbriller nede i sentrum...

Evy har fått ølbrillene på!

Tina dristet seg til et bad på lørdagen. Som første mann uti fikk hun en øl av pappa. Bra med litt motivasjon!

Klare for jobbing på fredags kveld.

Killer Queen konsert på lørdagen!

Tore spiller luftgitar ;)